7 tips voor een fijne nachtrust


Kennen jullie het probleem van , woelen in je bed & maar niet in slaap kunnen komen? Ik herken het als geen ander en besloot 7 tips samen te stellen die mij en jullie zeker gaan helpen om als roosjes te slapen!

• Yoga 
yoga is een echte aanrader. Het zorgt ervoor dat je een stuk rustiger wordt. 
yoga zorgt ook voor een rustigere ademhaling, daardoor wordt je een stuk meer ontspannen & kun je makkelijker in slaap vallen. 

• Kruiden thee 
In alle soorten thee zit een hele boel theïne. Het zelfde zoals cafeïne in koffie. Dat zorgt er dus niet voor dat je sneller in slaap valt. Toch is er een thee waar maar een heel ieniemienie beetje theïne in zit. En dat is kruidenthee. Dus een kopje kruidenthee kan absoluut geen kwaad voor het slapen gaan. 

• Verduisterende gordijnen
JA. Verduisterende gordijnen zijn echt een must voor een goede nachtrust ( dat rijmt ). Ik kwam op de site www.veluxshop.nl een paar hele mooie verduisterende gordijnen tegen. Er is toch niks fijner dan in slaap vallen en wakker worden in een donkere kamer?!

• Regelmaat 
Zorg voor regelmaat. Door elke avond op een ander tijdstip naar bed te gaan, gaat je slaapcyclus helemaal door de war. Geen goed idee dus. Probeer elke avond rond hetzelfde tijdstip naar bed te gaan, om zo een betere nachtrust te creëren.

• Telefoon weg. Ver weg. Gewoon weg weg.
Ik weet het... Ik lijd ook aan een verslaving genaamd internet. Net zoals ieder ander check ik mijn mail , instagram & facebook elke dag wel 10.000 keer. Door s'avond nog veel tv te kijken of op je telefoon te zitten, val je sowieso een stuk moeilijker in slaap. Al dat felle licht zorgt voor een boel prikkels, waardoor je hersenen nog op volle toeren draaien. 

• Lees een boek 
Door een boek te lezen word je een stuk rustiger.. Laat je ogen lekker dwalen & zodra je ogen moe worden, kruip ik lekker onder de wol. 

• Zorg voor rust 
Door nog 100 dingen te doen voor het slapengaan word je niet bepaald rustig. Zorg dat je nog wat kleine dingetjes doet, maar meer dan dat ook niet. Zit je hoofd nog vol? Maak lijstjes. Dat werkt voor mij echt super. Door het op papier te zetten gaat het uit je hoofd.   



8 opmerkingen

  1. Zolang ik mij kan herinneren ben ik geen ster in slapen.. Bij mij helpt het om vanaf 's middags geen thee, koffie of cola meer te drinken en te zorgen voor een donkere en stille omgeving..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne tips! Ik slaap altijd heel goed, maar laatst kon ik 3 dagen achter elkaar gewoon écht niet slapen. Dat lag waarschijnlijk gewoon aan het weer, maar deze tips zijn ook handig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaahh ik herken het maar al te goed. Thanks voor de tips altijd handig. Me telefoon ver weg dat wordt lastig haha.
    Ik heb vandaag een leuke giveaway online staat. Zou leuk zijn als je meedoet :)

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tips! Zelf gebruik ik al langere tijd een satijnen kussen (beauty pillow) om op te slapen; niet alleen een veel mooiere huid en pluisvrij haar, maar ook een comfortabele nachtrust.

    StyledbyRomy.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele fijne tips, mij lijkt yoga zo fijn. Zou dat echt graag willen doen, en inderdaad een kop kruidenthee en een goed boek helpt mij altijd erg. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel gek, maar als ik tv kijk voor ik slaap, echt nog in bed, val ik veeeel sneller in slaap. Mn ouders ook. Verder moet ik echt geen verduisteringsgordijnen. Als ik iets haat is zoooo'n pikdonkere kamer. Geef mij maar realiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is ook zo moeilijk om je mobiel weg te leggen. Volgens mij kan niemand echt zijn mobiel voor bedtijd wegleggen, lukt mij nooit. Is gewoon wel beter, zonder dat felle licht en de afleiding..
    x Wilmke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hele fijne tips, ik vind dat groene thee goed werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve reactie.